Magyar fiatal fotói a LEGO Star Wars kampányban

A figurafotó hazai mesterének látványos képei a LEGO Csoport Star Wars™ - This is How We Play (Így játszunk mi) kampányában jelentek meg, amely során a fiatalokat szeretnék inspirálni a kreatív játékra, és arra, hogy megvalósítsák azt a világot, amelyet elképzelnek.

Forrás: ALL RIGHTS reserved/Benedek Lampert

A kampányban összesen hat alkotó vett részt szerte a világból, akik négy kategóriában – fotó, grafika, építés, animáció – hozták létre saját LEGO® Star Wars™ tematikájú alkotásaikat. Lampert Benedek öt éve kezdett kísérletezni a figurafotó (toy photography) műfajában, az évek során pedig folyamatosan fejlesztette a technikákat, melyek segítettek neki abban, hogy minél élethűbb miniatűr világot jeleníthessen meg.

Forrás: ALL RIGHTS reserved/Benedek Lampert
Forrás: ALL RIGHTS reserved/Benedek Lampert

Fotóinak különlegessége, hogy az effekteket manipuláció nélkül, a kamera előtt készíti el, így a ködöt, a hófúvást vagy a bemozdulást is a valóságban hozza létre. A mostani képekhez egy speciális nagylátószögű makró objektívet is használt, ami szó szerint új perspektívákat nyitott meg előtte.
A nagylátószög miatt a korábbiakhoz képest jóval nagyobb, majdnem teljes asztalméretű díszleteket kellett építenem. A téli TIE vadász képre észrevétlenül elment 3 kg liszt hó gyanánt. Az Első rendi csapatszállító képhez – ahol a föld bemozdulása szintén valós – egy teljes vödör csincsillafürdető homokot használtam fel. – avatott be Benedek a fotók háttérmunkálataiba.

A képre kattintva betekintést nyerhetsz ezekbe az izgalmas folyamatokba.

Forrás: ALL RIGHTS reserved/Benedek Lampert

Ezeknél a képeknél arra törekszem, hogy minden a kamera előtt történjen, ezért általam épített díszletben, valós környezeti hatásokkal dolgozom. Utómunka során használom csak a képszerkesztőt a fényeléshez és a végleges színek eléréséhez. – tette hozzá.

Forrás: ALL RIGHTS reserved/Benedek Lampert
Forrás: ALL RIGHTS reserved/Benedek Lampert

Saját bevallása szerint egy gyerekkori álma vált valóra azzal, hogy a LEGO Csoport dán központja felfigyelt a munkájára és részt vehetett a kampányukban. Az elkészült fotók és a werk videó a LEGO.com weboldalon és a LEGO nemzetközi Facebook és Instagram oldalain jelentek meg.