Hogyan legyél fitt és egészséges ősszel? Figyelj, mutatjuk!

Ősszel beköszönt a borongós, hidegebb, esős időjárás, korábban kezd sötétedni, ezért hajlamosak lehetünk a bezárkózásra, eluralkodhat rajtunk a kedvtelenség, szomorúság és fogékonyabb a szervezetünk a náthás, megfázásos megbetegedésekre is. De nem kell, hogy ez így legyen! Az alábbi tippek segíthetnek, hogy ősszel is bombaformában érezd magad.

 

1. Vitamin minden mennyiségben

Az egyik legfontosabb a megfelelő C-vitamin-bevitel. Fogyassz naponta minimum 1500-2000 mg mennyiséget kapszula vagy aszkorbinsav por formájában! Nagyon sok jótékony hatása van, növeli az immunrendszer védekezőképességét és a fehérvérsejtek számát, gyorsítja a bőrünk kollagéntermelését, javítja a fogak, vérerek és a csontok fejlődését. Emellett egyél sok zöldséget és gyümölcsöt: a narancs, a grapefruit, az alma, a szőlő, a szilva, az édesburgonya, a padlizsán, a sütőtök és a karfiol tele van ásványi anyagokkal, rostokkal, és ha rendszeresen fogyasztod őket, ellenállóbb leszel a betegségekkel szemben. Az ösz egyet jelent a szürettel: csatlakozz egy "Szedd magad!" eseményhez és arasd le a kedvenc gyümölcseidet!

Őszi szüretForrás: Gáll Franciska

2. Sportolj a szabad levegőn!

Szoktasd magad a hűvösebb időjáráshoz, és sétálj vagy kocogj naponta minimum 15-20 percet a szabad levegőn! Ezzel erősíted a tüdődet, és felkészíted a szervezeted a zordabb téli hidegre. Az őszi népszerű szabadidős sportok közé tartozik még a biciklizés, a túrázás, a teniszezés és az evezés. Ezáltal kiszakadhatsz a hétköznapi mókuskerékből, erősebb, izmosabb leszel és remek kikapcsolódást nyújt a családdal és a barátokkal.

Evezés a naplementébenForrás: Gáll Franciska

3. Szervezz programokat!

Ne engedd, hogy elhatalmasodjon rajtad a rosszkedv és a fáradékonyság, találj ki valami szórakoztató elfoglaltságot! Menj moziba, színházba, múzeumba vagy koncertre, ezek garantáltan feldobják a hangulatodat! Kösd össze őket egy csajos shoppingolással, kellemes ebéddel vagy vacsorával! Hívd el a barátaidat és próbáljatok ki egy szabadulószobát, vagy menjetek el biliárdozni vagy bowlingozni! Ha pedig aktívabb programra vágysz, irány a konditerem, jelentkezz be egy aerobikra, zumbára, kangoo órára, squasholásra vagy spinningre, és élvezd az adrenalinlöketet!

Kezdődhet az edzés!Forrás: Gáll Franciska

4. Relaxálj!

A testednek és a lelkednek is jár a kényeztetés és a feltöltődés, munka után merülj el egy kád vízben, szórj bele nyugtató fürdősót, gyújts gyertyákat és közben hallgass zenét, olvass könyvet, majd igyál meg egy pohár bort vagy gyógyteát! Dobj fel egy frissítő arcpakolást, és kend be a testedet ápoló olajjal vagy krémmel! Ha teheted, jelentkezz be egy szépségszalonba, és kérj egy őszi arctisztítást, egy új frizurát vagy egy relaxáló masszázst! Megújult külsővel és teljesen kicserélve fogsz kilépni az ajtón. Hétvégén látogass el egy termálfürdőbe, pihend ki a hét fáradalmait, és ne hagyd ki a szaunaszeánszokat sem! 

Egy kis "énidő"Forrás: Gáll Franciska