Valve: A játékfejlesztő cég, ahol nem tudnak háromig számolni

A Valve Corparations jobbnál jobb játéktrilógiáiból, akármilyen élvezetes és korszakalkotó játékokat is tartalmaznak, mindig hiányzik egy nagyon fontos elem: a harmadik rész. Márpedig a trilógiának esszenciális jellemzője, hogy három részből áll. Nem csoda, ha a haragos rajongók rendszeresen diszkalkuliával vádolják a céget.

Tudjuk, hogy az egy után a kettő jön, és azt is, hogy azután a három. Mégis van egy játékfejlesztő cég, amely az utóbbi évtizedekben rendszeresen azzal lett megvádolva, hogy fejlesztői nem tudnak háromig számolni. Sőt, úgy tűnik, egyáltalán nem tudják, mi jön a kettő után, ugyanis sok esetben egy-egy sorozat második része után kiadtak újabb epizódokat, ám ezek sosem viselték a hármas sorszámot, sőt, minden esetben a második részhez szolgáltak kiegészítésként.

Így járt a League of Legendsszel vetekedő Dota-sorozat is, de említhetnénk akár a kétrészes Left 4 Dead trilógiát, vagy épp a hatalmas várakozások ellenére szintén harmadik rész nélkül maradt Portal játékokat. Azonban nem ezen játékok lezáratlansága okozta a legnagyobb bosszúságot a játékosok körében.

A legnagyobb bosszúság: HOL MARAD A HALF-LIFE 3?

A Valve által kiadott befejezetlen trilógiák közül leginkább a Half-Life sorozat elmaradt harmadik része vált ki a rajongókból elégedetlenséget. Egy korábbi cikkünkben már szó esett a sorozat második részéről, ahol felsorolásra került az a rengeteg játék, amely mind-mind a sorozat része. Csakhogy ezek túlnyomó többsége kiegészítő csupán, a történet pedig sosem lett véglegesen lezárva.

A sorozat első része Half-Life néven még 1998-ban jelent meg. A játék hamar a legnagyobb eladási számmal rendelkező videójátékok közé törte fel magát, a magával ragadó és abszolút hihető disztópikus univerzum, a lebilincselő sztori és a korszak elvárásaihoz képest remek technológiai kivetelezés játékosok millióit szippantotta be.

1999-ben aztán két kiegészítő is megjelent, előbb a Half-Life: Uplink, majd a mai napig elérhető Half-Life: Opposing Force. Ezek leginkább különböző új nézőpontokat nyitottak meg a már ismert játéktérben, a történetet nem vitték tovább. Ugyanezt tette a Half-Life: Blue Shift 2001-ben, ahol a Black Mesa Kutatóközpont egyik biztonsági őreként térhettünk vissza a Half-Life világába.

2004-ben aztán megjelent a várva várt folytatás, a Half-Life 2. Felülmúlta a várakozásokat, a Source motorra épülő vadonatúj játék grafikája letaglózta a nagyközönséget. A történet részletekig kidolgozott, mindenki kedvencévé vált.

A kiegészítő játékok ekkor sem maradhattak el, így egy nagyon rövid, de ütős kiegészítőként a sorozathoz csapták a Half-Life 2: Lost Coast nevű egyküldetéses kalandot, majd pedig jöhetett a sorozat folytatása!

Vagyis nem.

Half-Life 3 helyett 2006-ban Half-Life 2: Episode One néven jelent meg egy nagyon rövid folytatásrész (szerűség), ami persze szintén átütő sikert hozott, de nem elégítette ki az elvárásokat. Egy évvel később Half-Life 2: Episode Two címen pedig végleg befejeződött a történet. De nem ám a sorozat története, csupán a Half-Life 2 cselekményét sikerült lezárni ezzel a résszel.

A következő másfél évtized nem telt mással, csak a fejlesztők folyamatos számonkérésével, na meg persze tengernyi humoros mémmel arról, hogy sem ők, sem a vezetőjük (Gaben) nem tud elszámolni háromig.

A rejtély megoldódott

Szavazz Gabenre az elnökválasztáson, és biztos nem lesz harmadik világháború

Írd le a szexuális életedet egy videójáték címével! - Half-Life 3

- Csatlakozz a sötét oldalhoz
- Soha
- Van Half-Life 3-unk

Aztán bejelentették, hogy nem sokára újra felbukkan G-Man, hogy elragadjon minket egy újabb küldetésre. Bizony, bizony, ennyi év után végre jön a folytatás. Ki tudja, lehet, hogy a Valve fejlesztőit valaki megtanította számolni?

G-Man azonban egészen másképp jött el értünk újra, mint amire számítottunk. Nem, nem tanította meg senki számolni a fejlesztőket, ez itt megint csak nem a Half-Life 3. 2020-ban egy VR-játék jelent meg, méghozzá egy korszakalkotó tökéletességű darab, Half-Life: Alyx néven. Ebben a sorozat egyik legfőbb mellékszereplőjével, Alyx Vance-szel kell megoldanunk a ránk szabott feladatokat. Sajnálatos módon azonban az új epizód továbbra sem folytatta a sztorit, hanem elmesélte, mi történt a Half-Life és a Half-Life 2 játékok cselekményei közötti időben, amikor Dr. Gordon Freeman épp nem állt az emberiség rendelkezésére. 

A játék szuper, az érvényessége megkérdőjelezhetetlen, és ahhoz képest, hogy egy VR-játékról beszélünk, az eladási számok az egekbe szöktek. Viszont egy kicsit mégis rossz szájízt hagy maga után, hisz ennyi év várakozása után megint nem kaptunk Half-Life 3-at.

A remény hal meg utoljára. Talán az unokáink hologrammos kijelzőn fogják egyszer játszani a trilógia zárórészét.