Házi wellness tippek a borúsabb napokra

Ugye neked sincs sok kedved kimozdulni ebben az esős időben? Az alábbi házi wellnesstippek segítenek, hogy otthon is megteremtsd magadnak a harmóniát és szerezz néhány kellemes, kényeztető percet.

1. Lazulj el!

Vegyél egy finom illatú fürdőbombát, fürdősót, vagy testradírt és engedj egy kád forró vizet vagy állj be a zuhany alá! Ősszel népszerűek a sütőtökös, fahéjas, vaníliás és mézes illatok, melyek egyszerre ellazítanak és feltöltenek energiával. A cukros és sós radírok eltávolítják az elhalt hámréteget és újra üdévé varázsolják a bőrödet. A teljes relaxáció érdekében kapcsolj lágy zenét és gyújts illatos gyertyákat! Ha pedig valami igazán különlegesre vágysz, és nem a megszokott módon pihennéd ki a hét fáradalmait, akkor lehetőséged van mobil jakuzzit és szaunát is bérelni az otthonodba, amit pár napra kiszállítanak, összeszerelnek és akár a nappalidban a TV előtt élvezheted a nyugodt pillanatokat.

Forrás: Shutterstock

2. Pakolásra fel!

Nincs is jobb egy kényeztető és frissítő arcpakolásnál! Először radírozd le az arcodat, majd egy általad készített házi, vagy a drogériákban is kapható, nagyon jó minőségű arcmaszkot tegyél felKeverj össze egy kis mézet almaecettel, és máris kész a hidratáló arcpakolás.! Ha feszesebb hatást szeretnél elérni, adj hozzá egy negyed csészényi pürésített sütőtököt és egy darab tojást, ami segít a ránctalanításban. Hagyd hatni 10-15 percig, majd alaposan öblítsd le! A hajadnak is jár a kényeztetés! A legegyszerűbb, ha egy evőkanál olívaolajat két kiskanál fahéjjal és egy evőkanál mézzel összekeversz és hagyod hatni a hajadon egy órán át. Utána alaposan öblítsd ki és mosd meg! A végeredmény: ragyogó és fényes haj. Hajhullás ellen és hajnövesztésre pedig a patikában kapható ricinusolajat ajánlom.

Szépülj sütőtökkel! Házi arcpakolás, amit imádni fog a bőrödForrás: Shutterstock

3. Láb- és kézápolás felsőfokon

A lábaidnak és kezeidnek is szüksége van a felfrissülésre, ezért engedj egy nagy lavórba meleg vizet, csepegtess bele illóolajat vagy szórj bele sót, és áztass! Közben kortyolj el egy pohár bort vagy teát, hallgass zenét, vagy olvass a kedvenc könyvedből! Mikor kellőképpen kiáztál, következhet a körömápolással, bőrradírral, illetve sarok- és talpreszeléssel kivitelezett pedikűr, ezután egy ápoló krémmel kend be alaposan a kezeidet és a lábaidat, és ha van kedved lakkozd is ki a körmeidet!

Fotó / 123RF

4. Mozgasd át a tested-lelked!

Fontos a kiegyensúlyozottság, a fittség és stresszoldás. Tudom, hogy könnyű ezt mondani, de ezeket úgy érheted el a legegyszerűbben, ha otthon, az interneten keresel egy rövid, de hatékony torna- vagy meditációs videót. Választhatsz egy egész testet átmozgatós jógát vagy pilatest, akár egy könnyed zenés zumbát vagy relaxációs légzőgyakorlatos programot is. Már egy kis testmozgás is segít, hogy megőrizd egészségedet, fejleszd az izmaidat, javítsd a stressztűrő és állóképességedet. Nagyon jó hangulatjavító, hiszen a mozgás hatására az agyadban endorfin, azaz egyfajta boldogsághormon szabadul fel, mely elősegíti a nyugodt alvást is. Próbáld ki és alkalmazd naponta ezt a pár perces stresszoldó gyakorlatsort!

Otthoni tornagyakorlatokForrás: Zaripov Andrei (Zaripov Andrei (Photographer) - [None]/Zaripov Andrei