Zöldséges rakott tészta egészségesen

A nyári hőségben nem mindig van kedvünk hosszasan a tűzhely mellett állni, ha megéhezünk, azonban ez a könnyű tésztaétel szélsebesen elkészíthető, finom és maximálisan egészséges!

Figyelemre méltó tény, hogy míg a mirelit zöldséget éretten szüretelik majd rögtön fagyasztásra kerül a sor, addig az egyébként friss árunak mondott termések jelentős részét még zölden szedik le, hogy kibírja az utazást és az esetleges raktározást arra a néhány napra, (vagy hétre). A mirelit zöldség tehát nem mondható egészségtelennek, ráadásul nagyon praktikus például abban az esetben, ha gyorsan szeretnénk valami finomat enni.

A következő recept 3 részből áll: Tészta, zöldségek és a sajtszósz. Nincs különösebb jelentősége, hogy miből mit választunk, ezek mindenhogy remekül passzolnak egymáshoz! Vegán, glutén- és egyéb mentes változatban is ugyanolyan nagyszerű lesz! Nézzük, hogyan készül!

Forrás: Pintér Daniella

A tésztát elkezdem főzni egy kevés sóval. (Mivel én a kukoricalisztből készült verziót használom, tudom, hogy egy kicsivel több ideig fő majd, mint a hagyományos tészták.)

Amíg fő, a zöldségeket leforrázom, ez nem feltétlenül szükséges, viszont nem szeretném, hogy a sütés során több vizet engedjen a kelleténél.

Forrás: Pintér Daniella

Közben elkészítem a szósz alapját. Itt is a legjobb, ha nem recept alapján, hanem kedvünk szerint fűszerezzük az olivaolajat.

Ennél a variánsnál friss fokhagymával, sóval, borssal, oregánóval és bazsalikommal fűszereztem az olivaolajat, de kerülhet bele bármilyen zöldfűszer, cayenne bors, amit csak kívánunk!

A jénait beolajoztam és elkezdtem egymásra pakolni az összetevőket.

Ezután annyi sajtot reszeltem rá, amennyit nem szégyelltem, majd tejföllel lazítottam az állagán, hogy könnyen elterüljön majd a rétegek között.

 

Forrás: Pintér Daniella

Díszítésképpen reszeltem a tetejére még egy kis sajtot és dobtam rá néhány paradicsom karikát.

A párhuzamosan végezhető műveletek miatt nagyjából 15-20 perc mire összeáll az étel. Ekkor már csak a sütőbe kell tenni (200 fokra előmelegített sütőbe) és negyed órát sütni. Kész is van! Jó étvágyat!

Forrás: Pintér Daniella