Kávézni vagy nem kávézni, ez itt a kérdés!

Kávézni jó, mert megköti a szabadgyököket. Talán. Hacsak nem rossz, mert felmegy a vérnyomásod és/vagy szapora lesz a pulzusod, az meg tudod, hova vezet. De azért mégis csak jó az a kávé, mert... Vagy nem. Érvek és ellenérvek a Gyógyzónán

Természetesen a válasz nem fekete, vagy fehér. Vannak előnyei és hátrányai is a kávéfogyasztásnak. Lássuk, mik ezek!

Előnyök: 

Csökkenti a cukorbetegség kockázatát 

Napi hat kávé 30 százalékkal, hatnál több akár 35 százalékkal csökkentheti a 2-es típusú diabétesz kockázatát. Nyugi, a koffeinmentes is! De ki iszik meg egy nap ennyit bármelyikből???

Megköti a szabadgyököket

Magas antioxidáns-tartalma miatt nemcsak a cukorbetegség, de a májgyulladás és a daganatos betegségek kockázatát is csökkenti. 
Javítja a memóriát és a kognitív képességeket

Forrás: Cultura Creative via AFP/Hasselblad H6D/Patrick Williamson Photography

Hátrányok:

Növeli a csontritkulás kockázatát

A koffein vízhajtó hatásának következtében nőhet a kalcium ürítése, ami csontritkuláshoz vezethet. De ez erősen mennyiség kérdése is. 

Növelheti a vérnyomást

Sokáig állították ezt a kávéról, ahogy a koleszterinszint emelkedését is felhozták ellene. Utóbbit cáfolják, előbbi azért nem ennyire egyértelmű.

Ráncosabbak leszünk tőle

Ha sokat kávézunk és kevés egyéb folyadékot fogyasztunk, akkor ez az állítás tényleg megállja a helyét.

Súlygyarapodást idézhet előSütizés közben kávézol is? Kávézás közben sütizel? A vércukorszint-ingadozás, amit a kávé okozhat, valóban vezethet hízáshoz. 

Vegyszereket tartalmaz

KávéültetvényForrás: AFP/Chaideer Mahyuddin

Bizony a kávéültetvényeken jelentős a növényvédőszerek használata, de erre van a biokávé. 

Amit mi itt felsoroltunk, a Gyógyzóna ki is fejti, tehát, ha több infót szeretnél, illetve nem tudod eldönteni, igyál kávét, vagy sem, akkor olvasd el az eredeti cikket!