Az ősz nem tél: mozdulj ki!

Sokan alábecsülik a sétát mint mozgásformát. Az ember inkább eljár rendszeresen futni, vagy épp túrázik egyet, ha már sétálni akar. Ugyanakkor a rövid séták, amiket te is rendszeresíthetsz a mindennapjaidban, rengeteg jótékony hatással kecsegtetnek. Azt már mondanom sem kell, hogy nincs erre az ősznél alkalmasabb évszak. 

Nincs még hideg, de már a kánikulának is vége.

Tökéletes az idő tehát arra, hogy kliépj a küszöbön és körbejárd a környéket. Bár a rendszeres futásnak és a túrázásnak is megszámlálhatatlanok az előnyei, azok mellett a sétálást mint rövidebb ideig tartó "edzésformát" akkor is tudod majd művelni, amikor az időjárás hidegebbre fordul.

Forrás: Pixabay

Edzés-e a séta?

Tulajdonképpen igen, épp csak nem az izmaidat építed vele. Sokkal inkább az állóképességedet, a kedélyedet és az immunrendszeredet. Hogy sport-e, az már nem ennyire egyértelmű. Talán a túrázás az a verziója, ami sportágként leírható, azonban a sétával is edzed magad. Hogyan?

A séta égeti a kalóriákat. Biztosan észrevetted már, hogy az okostelefonodon egyfolytában működő lépésszámláló funkciói között megtalálható az elégetett kalóriák számának mérése is. Nem véletlen, hisz valóban az egyik legelérhetőbb kalóriaégető módszer mindenki számára a sétálás. Nem csak fogyókúra mellett ajánlott, de érdemes egy-egy bezabbantott sajtburesz után is járni 10-15 percet. Mert miért ne? Nem idő, nem távolság és még hasznos is.

Forrás: Pixabay

A séta fejleszti az egyensúlyt és az állóképességet, karbantartja az ízületeinket és segít megelőzni a mozgásszervi betegségek kialakulását. Ez különösen az idősebb korosztály számára fontos, akik egyébként egyre nagyobb számban élnek a módszerrel. Számukra ugyanis kiemelten fontos, hogy a vázizomzat folyamatosan használva legyen annak érdekében, hogy megőrizzék a működésüket. Nem utolsósorban pedig a sétálás csontmegerősítő hatással is bír, ami szintén nagyon hasznos.

Forrás: Pixabay

Jobb lesz a kedvünk, ha sétálunk. Ez nem valami népbölcsesség vagy ezómezó hókuszpókusz, ez bizony tudomány. Az agyunk boldogsághormont termel, amikor sétálunk. Ez segíthet megelőzni a depressziót, illetve enyhíteni a tüneteit, ha már kialakult.

Miért pont ősszel? Miért nem nyáron, amikor meleg van?

Természetesen nyáron is érdemes tartani ezt a szokást, sőt, még télen a hóban is járhat az ember néhány percet, bele még senki sem halt. Talán azért az ősz a legalkalmasabb mégis erre, mert egyrészt gyönyörű az őszi táj - úgy városban, mint vidéken -, másrészt nincs se túl meleg, se túl hideg. A köztes évszakok - így a tavasz is -, jelentik a legjobb alkalmakat arra, hogy kimozdulj és sétálj egy jót.

Forrás: Pixabay

Mennyit sétáljak?

Legalább tíz percet, de akár egy órát is. Az időtartam függhet az időjárástól ugyanúgy, mint a kedvedtől. Ha elkap a hév, nem bűn órákig is kint maradni és csak járni a környéket, ha épp az időd engedi. Ugyanígy viszont az sem vétek, ha tíz perc után rögtön bemész. Ahogy a körülmények hozzák!